دانلود فایل(پروپوزال بررسی تاثیر آموزش مهارت پرسشگری ، بر فرآیند های عالی شناختی (عزت نفس ،حل مسئله،دانش فرا شنا)

پروپوزال,بررسی,تاثیر,آموزش,مهارت,پرسشگری,,,بر,فرآیند,های,عالی,شناختی,(عزت,نفس,,حل,مسئله,دانش,فرا,شناختی,,,خلاقیت),و,سلامت,روان,,در,دو,گروه,سنی,نوجوان,(,دانش,آموزان,مقطع,راهنمایی,منظقه,19),شهر,تهران,پروپوزال ب,,,پروپوزال بررسی تاثیر آموزش مهارت پرسشگری ، بر فرآیند های عالی شناختی (عزت نفس ،حل مسئله،دانش فرا شنا|31028202|bno34053965|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان پروپوزال بررسی تاثیر آموزش مهارت پرسشگری ، بر فرآیند های عالی شناختی (عزت نفس ،حل مسئله،دانش فرا شنا آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


دانلود ورد با موضوع ختی ، خلاقیت) و سلامت روان، در دو گروه سنی نوجوان ( دانش آموزان مقطع راهنمایی منظقه 19) شهر تهران دارای 26 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد صفحه : 26 صفحه


فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:
بررسی تاثیر آموزش مهارت پرسشگری ، بر فرآیند های عالی شناختی (عزت نفس
،
حل مسئله،دانش فرا شناختی ، خلاقیت) و سلامت روان، در دو گروه سنی نوجوان ( دانش آموزان مقطع راهنمایی منظقه 19) شهر تهران
انگلیسی:

A survey of the effect of inquiry skills education on Higher cognitive processes like : self esteem, creativity

,

problem

solving , metacognitive.
Case of study :middle school students 19 distinet of Tehran
ب- نوع کار تحقيقاتي: بنيادي 1 نظري 2 کاربردي 3 عملي 4
پ- تعداد واحد پایان نامه: 6
ت- پرسش اصلي تحقيق (مساله تحقيق):

آیا آموزش مهارت پرسشگری به
نوجوانان
می تواند بر بالا بردن سطح فرآیندهای عالی شناختی سلامت روان آنان موثر باشد ؟
5- بيان مساله (تشريح ابعاد، حدود مساله، معرفي دقيق مساله، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم و متغيرهاي مربوط به پرسش هاي تحقيق، منظور تحقيق):

همواره طرح یک سوال اساسی که به شکل درست پرسیده شده باشد به عنوان یک موتور محرک و انگیزه بخش در ذهن انسان عمل کرده است. همین سوالات اساسی هستند که انسان را به شناخت ،ابداع ابزارو کشف روابط بین عناصر محیط زندگی اش و کشف اسرار، قوانین و نظام مندی های حاکم برجهان و بدن انسان رسانده است. در واقع آنچه انسان به شکل تکنولوژی وعلم در اختیار دارد پاسخهای همان سوالات به دقت پرسیده شده هستند.
به مرور زمان هر چه تکنولوژی پیشرفته تر شد،انسان به انواع مختلف و متنوع تری از رسانه ها دسترسی پیدا کرد. سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافت و نتیجه آن شد که ما بیشتر در معرض انواع پاسخها برای سوالات خود قرار گرفتیم. به عبارتی انسان امروز نسبت به گذشتگان، مدت طولانی در انتظار پاسخ نمی ماند او با انبوهی از پاسخهای متعدد روبروست. پاسخهایی که قبل از پرسیده شدن سوال و قبل از هر جستجویی برای جواب در ذهن او جا خوش کرده اند.
از سوی دیگر امروزه بیش از پیش با افراد و دانش آموزان مضطرب و تنگ حوصله ای مواجه هستیم که به دلیل انبوه اطلاعات و پاسخهای موجود لذت تعمق کردن، اندیشیدن وبه عبارتی یادگیری و اکتشاف را از دست می دهند . در واقع نیاز به یادگیری- به تعریف ویلیام گلسر- در آنها بی جواب می ماند. گلاسر تفریح را پاداش ژنتیکی یادگیری می داند .
( گلسر،1994)
اگر این روند یادگیری را به ذهن برگردانیم و فرد بتواند برفرآیند پرسش سازی ذهنش آگاه شود و فعالانه در جستجوی پاسخ هایی باشد که دنیای مطلوب او را می سازد می توانیم گامهای مثبتی برای کم کردن عواقب یا جبران آنها بر داریم
رویکرد پردازش اطلاعات در یادگیری معتقد است که ذهن انسان محرکهای دریافتی از محیط را بعد از بازنمایی ذهنی انتخاب می کند و در مراحل بعدی پردازش آنهارا سازماندهی کرده و ذخیره می کند تا نهایتا این محفوظات حافظه را در فرآیندهای عالی شناختی و دانش فراشناختی به کارگیرد. ( شانک(1991) به نقل از کدیور(1392)
از طرفی آنچه ما به صورت گفتار درونی درذهن تجربه می کنیم در واقع نمود و تجلی نحوه سازماندهی انبوه اطلاعات موجود در ذهن است، اطلاعاتی که به ترتیب اولویتشان برای ساختن وشکل دهی مفاهیم و طرحواره های جدید هنگام گفتار درونی به صورت آزمایشی کنار هم و دررده های مناسب طبقه بندی می شوند.( ویگوتسکی،به نقل از کدیور 1392)این اطلاعات طبقه بندی شده، در مرحله نخست به صورت پرسشها یی مشخص قسمتی از ذهن را به خود اختصاص می دهند و شکل گیری این پرسشها می تواند نشانه شکل گیری تفکر در باب یک مفهوم خاص باشد.
در صورتی که این مرحله از تفکر ( گفتار درونی ) بصورت کلامی در آید. ذهن را در جستجوی جواب با انگیزه می کند .

دلاور ودیگران در مقاله ای در مورد کلامی کردن تفکر به این موضوع اشاره دارند که چگونه انواع تفکر با صدا می تواند بر موفقیت دانش آموزان در حل مسئله موثر باشد (
صالحی،کریمی،سیف،ودلاور
1381)
این مرحله از پردازش اطلاعات که مر حله پرسش سازی ذهن است می تواند در شکل گیری دنیای شخصی و منحصر به فرد اشخاص سهم مهمی داشته باشد، یا مطابق با آنچه ویلیام گلاسر در تئوری انتخاب بیان می کند نشان از شکل گیری دنیای مطلوب شخص باشد. همچنین نشان دهنده جهت گیری ذهنی او در راستای تامین نیازهای بر خواسته از این دنیای شخصی.(گلاسر1994)
...